Een digital first huisstijl die zorgt voor een duidelijk afzenderschap binnen het internationale werkveld.
Deltares
Klik op de pagina om meer te lezen
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Als u op akkoord klikt, dan geeft u toestemming op alle functionele, analyse en trackingcookies. Wij gebruiken deze gegevens voor het optimaliseren van de website. Mocht u dit niet willen, kunt u op de knop “Instellingen” klikken. Hier kunt u de cookievoorkeuren instellen.
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
We gebruiken alleen functionele cookies die noodzakelijk zijn om deze website goed te laten werken.
We gebruiken alleen functionele en geanonimiseerde analysecookies. We meten bijvoorbeeld hoeveel bezoekersaantallen maar zien niet wie u bent.
We gebruiken alle functionele, analyse en trackingcookies voor het optimaliseren van de website.
Klik op de pagina om meer te lezen
Opdrachtgever
Deltares
Werkzaamheden
Visuele identiteit
Aanscherping huisstijl
Uitdaging
Deltares is opgericht in 2007, en ontstaan uit twee Delftste instituten, na ruim een decennium van groei en ontwikkeling werd het tijd voor een aanscherping van de, eveneens door Teldesign, ontwikkelde huisstijl.
Waarom
Het Deltares logo en de huisstijl voldeden niet meer aan de eisen van online communicatie. Bovendien was de positionering was niet helemaal duidelijk, Deltares doet meer dan alleen watermanagement, en speelt ook een belangrijke rol op het gebied van ondergrond en infrastructuur.
Wat
Deltares is een onafhankelijk kennisinstituut voor toegepast onderzoek, dat er onder andere voor zorgt dat mensen wereldwijd droge voeten houden. Het instituut doet toegepast onderzoek op het gebied van water, ondergrond en infrastructuur. Wereldwijd werken ruim 800 medewerkers aan slimme innovaties, oplossingen en toepassingen voor mens, milieu en maatschappij. Het hoofdkantoor van Deltares is gevestigd in Delft.
Hoe
Zowel de interne strategie als de huisstijl zijn aangepakt. Herziene content als tekst en fotografie voor een betere positionering, terwijl een herzien kleurenpalet, typografie en vormentaal veel meer duiding geven aan het internationale werkveld van de organisatie.
Door de grootte van de organisatie was ook interne communicatie een uitdaging. Hoe creëer je draagvlak voor de komende verandering? Met een kleine werkgroep zijn er eerst op hoofdlijnen keuzes gemaakt en zijn deze vastgelegd, daarna zijn de belangrijkste middelen sámen intern opgepakt.
Resultaat
Een digital first aanpak van de huistijl zorgde onder andere voor een visuele verbetering van het logo en pay-off, maar ook meteen voor duidelijk afzenderschap.