Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Een eenduidige én flexibele huisstijl voor hét zekerheidsmerk van Nederland.

Univé

Klik op de pagina om meer te lezen

“Teldesign is dé creatief en strategisch partner in het bouwen en bewaken van ons merk. In projecten is het wij en ons, waarbij Teldesign de organisatie echt kent, altijd een stap extra zet en een prettige wijze van communiceren heeft.”

Marjolein Baks
Senior Specialist Merk & Communicatie

Univé

Opdrachtgever

Univé

Werkzaamheden

Visuele identiteit

Uitdaging

Het logo en de huisstijl van Univé pasten niet meer bij de uitstraling van een modern merk en de eisen van online communicatie middelen. Teldesign werd gevraagd om een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen voor een toekomst bestendig merk.

Waarom

Veel mensen kennen Univé van Daar plukt ú de vruchten van en Zonder winstoogmerk. De samenleving verandert en Univé verandert mee. Na ruim 25 jaar hebben de vertrouwde appel en peer plaatsgemaakt voor een nieuw logo en huisstijl.

Wat

Al sinds 1794 zorgt Univé als coöperatieve verzekeraar voor zekerheid. Zonder winstoogmerk. De klanten zijn ook de leden van de coöperatie en dat zijn er maar liefst 1,6 miljoen. Naast hoofdvestigingen in Assen en Zwolle kent Univé een netwerk van 9 zelfstandige regionale afdelingen met in totaal circa 110 winkels. Univé ondersteunt als Supporter van Sport jaarlijks meer dan 250 landelijke en lokale sportiniatieven.

Hoe

De oorsprong van Univé gaat terug naar 1794. De visuele heritage van Univé is gevat in het woord- en beeldmerk. Door verwijzingen te maken met het lettertype en een knipoog naar de oude mascottes (de appel en de peer) is het nieuwe logo tevens een eerbetoon aan de afkomst van het merk. De nieuwe uitstraling is open, gelijkwaardig en vriendelijk. ‘De zekerheid van elkaar helpen’.

Om dit in de vormgeving terug te laten komen is gekozen voor een organische vorm- en beeldtaal. De eenvoud en het eigentijdse kleurenpalet maken dat de huisstijl – ook zonder logo – herkenbaar en breed toepasbaar is. En we ontwikkelden een uniek beeldconcept dat bestaat uit meer dan 150 illustraties, dat door onze art direction naadloos aansluit bij de kernwaarden en onmiskenbaar Univé ademt. 

Alle bouwstenen zijn geoptimaliseerd voor het scherm met als uitgangspunt; Mobile First.

Resultaat

Univé heeft een huisstijl die voldoet aan het toekomstperspectief. Een volledige overgang op vele vlakken, van gevelbelettering tot app tot in-store communicatie. Het is fantastisch dat Teldesign deel uit kon maken van deze vernieuwing van Univé.

Huisstijlimplementatie

VIM Groep

Websites

Dept

Fotografie

Erik Borst