Een eenduidige én flexibele huisstijl voor hét zekerheidsmerk van Nederland.
Univé
Klik op de pagina om meer te lezen
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
Als u op akkoord klikt, dan geeft u toestemming op alle functionele, analyse en trackingcookies. Wij gebruiken deze gegevens voor het optimaliseren van de website. Mocht u dit niet willen, kunt u op de knop “Instellingen” klikken. Hier kunt u de cookievoorkeuren instellen.
Wij hechten veel waarde aan uw privacy, daarom informeren wij u over cookies op onze website.
In deze pop-up kunt u uw voorkeuren met betrekking tot cookies instellen. Een overzicht van alle cookies bekijkt u op onze cookies pagina. In onze privacyverklaring leest u hoe we uw persoonsgegevens verwerken.
We gebruiken alleen functionele cookies die noodzakelijk zijn om deze website goed te laten werken.
We gebruiken alleen functionele en geanonimiseerde analysecookies. We meten bijvoorbeeld hoeveel bezoekersaantallen maar zien niet wie u bent.
We gebruiken alle functionele, analyse en trackingcookies voor het optimaliseren van de website.
Klik op de pagina om meer te lezen
Opdrachtgever
Univé
Werkzaamheden
Visuele identiteit
Uitdaging
Het logo en de huisstijl van Univé pasten niet meer bij de uitstraling van een modern merk en de eisen van online communicatie middelen. Teldesign werd gevraagd om een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen voor een toekomst bestendig merk.
Waarom
Veel mensen kennen Univé van Daar plukt ú de vruchten van en Zonder winstoogmerk. De samenleving verandert en Univé verandert mee. Na ruim 25 jaar hebben de vertrouwde appel en peer plaatsgemaakt voor een nieuw logo en huisstijl.
Wat
Al sinds 1794 zorgt Univé als coöperatieve verzekeraar voor zekerheid. Zonder winstoogmerk. De klanten zijn ook de leden van de coöperatie en dat zijn er maar liefst 1,6 miljoen. Naast hoofdvestigingen in Assen en Zwolle kent Univé een netwerk van 9 zelfstandige regionale afdelingen met in totaal circa 110 winkels. Univé ondersteunt als Supporter van Sport jaarlijks meer dan 250 landelijke en lokale sportiniatieven.
Hoe
De oorsprong van Univé gaat terug naar 1794. De visuele heritage van Univé is gevat in het woord- en beeldmerk. Door verwijzingen te maken met het lettertype en een knipoog naar de oude mascottes (de appel en de peer) is het nieuwe logo tevens een eerbetoon aan de afkomst van het merk. De nieuwe uitstraling is open, gelijkwaardig en vriendelijk. ‘De zekerheid van elkaar helpen’.
Om dit in de vormgeving terug te laten komen is gekozen voor een organische vorm- en beeldtaal. De eenvoud en het eigentijdse kleurenpalet maken dat de huisstijl – ook zonder logo – herkenbaar en breed toepasbaar is. En we ontwikkelden een uniek beeldconcept dat bestaat uit meer dan 150 illustraties, dat door onze art direction naadloos aansluit bij de kernwaarden en onmiskenbaar Univé ademt.
Alle bouwstenen zijn geoptimaliseerd voor het scherm met als uitgangspunt; Mobile First.
Resultaat
Univé heeft een huisstijl die voldoet aan het toekomstperspectief. Een volledige overgang op vele vlakken, van gevelbelettering tot app tot in-store communicatie. Het is fantastisch dat Teldesign deel uit kon maken van deze vernieuwing van Univé.
Huisstijlimplementatie
Websites
Fotografie