Een visuele identiteit die het samenwerkende karakter van de organisatie benadrukt en een grote flexibiliteit biedt om vorm te geven aan de huisstijlmiddelen.
Zorg voor Zuid
Klik op de pagina om meer te lezen
Zorg voor zuid
Opdrachtgever
Zorg voor zuid
Werkzaamheden
Postionering
Naamgeving
Visuele identiteit
Website
Uitdaging
Door veranderingen in de zorg is het gewenst dat de CHAGZ (Coöperatie Huisartsen Amsterdam Groot-Zuid) een nieuwe naam, huisstijl en website krijgt.
Waarom
Primaire doel van de website en andere communicatie is dat leden alle ondersteunende informatie makkelijk en snel kunnen vinden, dat ze vindbaar zijn voor eventuele nieuwe leden en voor andere zorgverleners van onder andere de thuiszorg en ziekenhuizen.
Wat
Zorg voor zuid (voorheen CHAGZ) is een organisatie van 38 samenwerkende huisartsenpraktijken gevestigd in Amsterdam-Zuid. De organisatie ondersteunt de huisartsen in het organiseren, coördineren en leveren van betaalbare en kwalitatieve zorg. Door kennis en expertise te delen en een nauwe samenwerking tussen huisartsen, praktijk-ondersteuners en zorgverleners uit de regio te faciliteren. Met een betere, efficiënte en doelgerichte zorg voor patiënten, als doel. Zorg voor zuid is verantwoordelijk voor de zorg van ongeveer 100.000 Amsterdammers.
Hoe
Door duidelijk en begrijpbaar te maken; van een lange naam met een moeilijk te hanteren afkorting naar een naam die precies zegt waar het om gaat. En door informatie toegankelijk te maken. De frisse en eigentijdse uitstraling maken dit kennisportaal een uitnodigende bron van informatie voor leden en zorgverleners.
De modulaire vormentaal van de huisstijl benadrukt het samenwerkende karakter van de organisatie en biedt een grote flexibiliteit om de website en andere middelen vorm te geven.
Resultaat
Helder en duidelijk, Zorg voor zuid, een organisatie die direct begrepen wordt.
Website