Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Eén sterk merk dat zorgt voor herkenbaarheid en verbinding creëert tussen de colleges.

Zadkine

Klik op de pagina om meer te lezen

“Teldesign heeft een waanzinnig goede en krachtige huisstijl voor Zadkine ontwikkeld. Een herkenbare en aansprekende stijl waarmee we ons onderscheiden in de markt, en die goed aansluit bij de belevingswereld van onze diverse doelgroepen. We hebben ons merk zo nog sterker kunnen positioneren.”

Katinka ten Have
Adviseur Externe Communicatie

Zadkine

Opdrachtgever

Zadkine

Werkzaamheden

Visuele identiteit
Campagne

Uitdaging

Ontwikkel, op basis van een nieuwe positionering en merkarchitectuur een nieuwe visuele identeit voor Zadkine. Voorwaarde is dat de huisstijl voor Zadkine vernieuwend is, maar tegelijk herkenbaar blijft.

Waarom

Zadkine introduceerde een nieuwe merkarchitectuur, gebaseerd op positioneren en profileren. Waarin twaalf colleges samen werken aan het realiseren van de gemeenschappelijke ambitie; met de waarden ‘kleurrijk, samen, kansrijk en ondernemend’ bijdragen aan het geluk van de studenten en bouwen aan een kleurrijke toekomst.

Wat

Zadkine is een ROC in de regio Rotterdam en biedt ongeveer 200 mbo-opleidingen aan; voltijds, deeltijds, bedrijfstrajecten en ook opleidingen voor volwassenen. Ongeveer 17.000 studenten ontdekken hier hun toekomst.

Hoe

Visuele drager van alle uitingen is de sterke merknaam ‘Zadkine’ in combinatie met de bekende opvallende merkkleur. De twaalf collegenamen kregen een eigen logo, gebaseerd op de gemeenschappelijke basis. Door de heldere layout-principes en eenvoudige richtlijnen zijn de visuele variaties oneindig. Deze flexibiliteit leent zich goed voor alle toepassingen; voor online communicatie, in drukwerk en voor de branding en bewegwijzering van alle locaties.

En er is ruimte voor profilering; de colleges worden aangemoedigd om op eigen wijze kleur en verdieping te geven aan de waarden van Zadkine. Met een eigen naam en logo, onderscheidende motto’s en een eigen beeldbank die aansluiten bij de belevingswereld van de eigen doelgroepen.

Resultaat

Een krachtige groepsidentiteit met een stoer en functioneel karakter.Teldesign is ook verantwoordelijk voor diverse in- en externe campagnes van Zadkine zoals de Open Dagen en Zadkine en Ik.

Positionering

CP Positioneringsadvies

Campagne fotografie

Roos Koole